- У відкритому судовому засіданні мають право бути присутніми будь-які особи. Учасники судового процесу, інші особи, присутні у залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео- та аудіозапис з використанням портативних відео- та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, установлених законом. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання та здійсненні учасниками судового процесу їхніх процесуальних прав: частина 3, статті 11. Закону України «Про судоустрії і статус суддів» -

вівторок, 30 травня 2017 р.

Антимонопольный комитет отвечает…

Антимонопольный комитет, НКРЕКП, Кабинет Министров Украины и НКРЕКП упорно не желают признать очевидный факт – свободного рынка газа у нас нет! Почему это так важно? Сейчас нам в очередной раз пытаются ввести абонентскую плату (как в Европе), основываясь на том, что бытовые потребители теперь могут сами выбрать себе поставщика газа, рынок газа теперь у нас свободный и конкурентный.

Мы (жители Самарского района) три года пытаемся выяснить, как этого самого поставщика газа выбирать. Когда в 2015 году в нашем районе организовали встречу с директором ПАТ «Днепропетровскгаз сбыт» Т. Соболь, я ее попросила назвать хотя бы еще одного поставщика газа, с которым бы я могла заключить договор. Получила ответ – Киевгаз сбыт. Как мне это можно фактически осуществить, Т. Соболь не смогла ответить. Я думаю так – надо купить билет до Киева, сесть в поезд и приехать в Киев, найти там этот Киевгаз сбыт и заключить с ним договор. А получится ли? Деньги потрачу, а может быть, зря. Поэтому, чтобы не тратится зря, надо все выяснить заранее.
Стали писать запросы в НКРЕКП, в Кабинет Министров, в администрацию президента – скажите люди добрые, как нам на свободном рынке газа лучше выбрать поставщика этого газа, чтобы вел себя прилично, поставлял хороший газ, не занимался вымогательством (когда присылают платежки с непонятными долгами и с угрозами требуют оплатить). Еще нам бы очень хотелось, чтобы поставщик газа у нас был наш, украинский, а не далекий киприот, с которым нам найти общий язык ну никак не получается. Мы патриоты и хотим поддерживать своих украинских предпринимателей, а не иностранцев, живущих в оффшорных зонах. Ответы получаем, только такие, что никто ничего понять не может.
Жители Самарского района (г. Днепропетровск) обратились в Антимонопольный Комитет Украины с очень важным вопросом – это монополизация рынка природного газа в Днепропетровской области иностранными компаниями, зарегистрированными в оффшорной зоне – Кипре. В связи с этим, наш региональный рынок природного газа не может обеспечить потребителю свободный выбор поставщиков газа со всеми вытекающими последствиями.
Получили ответ от Антимонопольного комитета на полторы страницы печатного текста, разобрать который мы, ну никак не можем. Так накрутили, что требуется помощь переводчика – с бюрократического языка, на понятный для простого потребителя язык.
Вот такой ответ мы получили
Розглянувши Ваше звернення що до якості наданих послуг ПАТ «Дніпрогаз» та ПАТ «Днепропетровскгаз» та що до управління та володіння зазначеними суб’єктами господарювання юридичними особами, які зареєстровані на Кіпрі, в межах компетенції, повідомляємо наступне.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» основним завданням Антимонопольного комітету України (далі - Комітет) є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині контролю за концентрацією, узгодженими діями суб’єктів господарювання та регулювання цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб’єктами природних монополій.
Згідно до пункту 2 частини 1 ст. 22 Закону України «Про захист економічної конкуренції» концентрацією визначається, зокрема:
- безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність іншим способом чи одержання в управління часток (акцій, паїв), що забезпечує досягнення або перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб’єкта господарювання.
Випадки, в яких необхідно отримання дозволу на концентрацію суб’єктів господарювання визначені ч.1 ст. 24 Закону України «Про захист економічної конкуренції». Антимонопольний комітет надає дозвіл на концентрацію у разі, якщо вона не призводить до монополізації чи суттєвого обмеження конкуренції на всьому ринку чи в значний її частині.
За результатами розгляду відповідної заяви та у зв’язку з тим, що зазначені концентрації не призвели до монополізації чи суттєвого обмеження конкуренції на товарних ринках України, рішеннями Антимонопольного комітету України від 04.05.2012 р. № 260 –р, № 261-р, №262-р, № 263 –р, № 264 р надано дозволи компанії «Vijaya Universal Limited» (м. Род- Таун, Британські Віргінські острови) на придбання акцій компаній «Eriswell Trading Limited», «Humgate Holdings Limited», «Sagacity Limited», «Sodeman Limited», «Tanter Holdings Limited» (всі – Кіпр) що забезпечує перевищення 50% голосів у вищому органу управління компаній.
За наданою у заяві інформацією, компанії «Eriswell Trading Limited», «Humgate Holdings Limited», «Sagacity Limited», «Sodeman Limited», «Tanter Holdings Limited» здійснюють управління корпоративними правами, зокрема ПАТ «Дніпрогаз» (м. Дніпропетровськ).
Також за результатами розгляду відповідної заяви та у зв’язку з тим, що концентрація не призводила до монополізації чи суттєвого обмеження конкуренції на товарних ринках України, рішенням Антимонопольного комітету України від 30.10.2012 р. № 696 -6 надано дозвіл ПАТ «Газтек» (м. Київ) на придбання акцій ПАТ «Дніпропетровськгаз» (м. Дніпропетровськ), що забезпечує перевищення 50% голосів у вищому органі управління товариства.
За наданою у заяві інформацією, акціонерами ПрАТ «Газтек» є компанії «Krezer Holdings Limited», «Porala Ventures Limited», «Paster Enterprises Limited», «Nesiba Ventures Limited» (всі – Кіпр).
Два последних абзаца, если коротко, можно сформулировать так: Все вопросы по качеству услуг следует обращать в комиссию НКРЕКП.
Подписал это письмо и.о. руководителя аппарата Комитета С. Гудзенко.
Вот такой ответ на простой вопрос. Мы спрашиваем – является ли наш поставщик газа «ПАТ Днепропетровскгаз сбыт» монополистом или нет? В ответ получаем ценную информацию про основные задания Антимонопольного комитета, чтобы зря не приставали со своими глупостями. А я наивная, думала, что Антимонопольный комитет с монополистами борется, а не облегчает им жизнь. Еще в  письме идет речь о какой то там концентрации  и получении разрешения на эту самую концентрацию.
Мы понимаем, что в Антимонопольном комитете сидят очень умные люди, но не до такой же степени! Они пишут ответ не научной организации, занимающейся исследованиями в области экономики, а простым потребителям газа, которым сказали, что они теперь могут покупать газ у тех поставщиков, которые им больше нравятся. Стали искать таких поставщиков – не нашли, заподозрили происки монополиста, сигнализировали об этом в Антимонопольный комитет, который уже по своему названию должен с монополистами бороться:
 – «АНТИ», значит – против, антимонопольный – значит против монополий. 
Вместо того, чтобы ответить по простому – успокойтесь дорогие граждане, рынок природного газа в вашей области не монополизирован, мы держим ситуацию под контролем, нас грузят непонятными экономическими терминами.  А вот какое заявление было опубликовано еще в 2015 году:
ДНІПРОПЕТРОВСЬК. 6 лютого. УНН-Центр.
Дніпропетровське обласне територіальне відділення антимонопольного комітету України, забов'язало ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" дотримуватися встановленого законодавством порядку приєднання побутових споживачів до умов договору газопостачання. Про це УНН-Центр повідомили в прес-службі Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
За результатами проведеного розслідування було встановлено, що побутові споживачі отримали від ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" заяви на приєднання до умов договору постачання природного газу, з заповненими заздалегідь даними, що унеможливлює, визначену законодавством України, можливість вибору умов, на яких споживачам будуть надаватись послуги з газопостачання.
Таким чином, дії "Дніпропетровськгаз Збут", щодо самостійного визначення умов приєднання споживачів до договору, та, як наслідок, умов надання послуг з газопостачання, можуть ущемляти інтереси споживачів у яких встановлені лічильники природного газу, так як саме така категорія споживачів має технічну можливість визначати фактичні обсяги спожитого ними природного газу та обирати порядок розрахунку і спосіб оплати.
Територіальне відділення було рекомендувало ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунути причини виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють.
Ми просили директора ТОВ «Днепропетровскгаз сбыт» прокомментировать это заявление, но до настоящего времени никаких объяснений по этому поводу не получили. Прошло три года, а ситуация не изменилась – на нашем рынке природного газа работает только один монополист! Если за три года нам не смогли назвать еще хотя бы одного поставщика газа, с кем мы могли бы заключить договор, следовательно, рынок газа монополизирован со всеми вытекающими последствиями.
Принятый в 2015 году Закон Украины «Про рынок природного газа» положил начало реформирования этого рынка по европейским стандартам. Только на практике вместо реформ, мы получили головную боль. Наш горгаз назвали регулятором ГТС и теперь мы газ получаем не на прямую, а через посредника – Днепропетровскгаз сбыт. И посредник этот какой то странный, ну никак не хочет сказать нам, какие именно работы от выполняет и за что мы ему платим такие большие деньги. По идеи реформаторов, посредников должно быть много, чтобы создать видимость свободного рынка. За три года никаких других поставщиков газа мы обнаружить не смогли, следовательно, если поставщик газа один, то он – монополист. Вот подтверждение этому мы и хотели получить от Антимонопольного комитета. А в ответ получили интересную информацию.
Оказывается, еще в 2012 году Антимонопольный комитет разрешил иностранной компании, зарегистрированной в оффшорной зоне (Британские Виргинские острова) приобрести акции иностранных компаний, зарегистрированных в другой оффшорной зоне (Кипр), приобрести акции нашего ПАТ «Днепрогаз». И уважаемые специалисты из Антимонопольного комитета считают, что эти действия не привели к монополизации газового рынка!!! Интересный подход!

Ирина Нестеренко

Немає коментарів:

Дописати коментар

- Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Стаття 81. Цивільного кодексу України -