- У відкритому судовому засіданні мають право бути присутніми будь-які особи. Учасники судового процесу, інші особи, присутні у залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео- та аудіозапис з використанням портативних відео- та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, установлених законом. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання та здійсненні учасниками судового процесу їхніх процесуальних прав: частина 3, статті 11. Закону України «Про судоустрії і статус суддів» -

субота, 4 листопада 2017 р.

Скарга на незаконне збільшення нарахування об’єму спожитого газу без лічильника

СКАРГА
Я, _________________________, є споживачем послуг
газопостачання, які надаються до будинку № ____, розташованому по вул. __________________________м. Дніпропетровську. У платіжному документі, а саме,
Повідомлення про оплату рахунку № ________ від __________, за вересень 2017 року, який було надіслано на мою адресу (м. Дніпропетровськ, вул. ___________________________________, буд. № ___, квартира № ________) було змінено режим нарахування об'ємів природного газу.
З пояснень ПАТ «Дніпропетровськгаз» можна зрозуміти, що зміна режиму нарахування об'ємів природного газу було зроблено з визначенням фактичного об'єму спожитого природного газу за граничними об'ємами споживання природного газу населенням, визначеними додатком 10 до Кодексу газорозподільних систем. Підставою для зміни було рішення комісії з розгляду актів про порушення Кодексу газорозподільних систем у зв'язку з відмовою від встановлення будинкового лічильника газу, що здійснювався за ініціативою та за рахунок Оператора газорозподільних систем. Після цього споживачам послуг газопостачання будинку № по вулиці __________________ здійснювалися нарахування за газ по особовим рахункам споживачів, квартири яких не обладнані індивідуальним приладами обліку, за граничними об'ємами споживання.
Я вважаю такі дії неправомірними, оскільки я не відмовлялася від встановлення індивідуального лічильника газу в квартиру. ПАТ «Дніпропетровськгаз» взагалі не пропонував встановити кожному з споживачу дому № ,  індивідуальний прилад обліку. Покладення на споживачів відповідальності за відмову від загальнобудинкового приладу обліку чинним законодавством не передбачено.
Я є побутовим споживачем природного газу, використовую природний газ тільки для приготування їжі.  Моя квартира не обладнана індивідуальним приладом обліку природного газу. Я ніколи не відмовлялась від встановлення у моєї квартирі лічильнику газу. Я не надавала нікому доручення від мого імені відмовлятися проти встановлення у моєї квартирі лічильнику газу.
ПАТ «Дніпропетровськгаз» є оператором газорозподільної системи на території м. Дніпропетровську та здійснює функції розподілу природного газу. На товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут» Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов'язків на суб'єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (відносини у перехідний період)» від 01 жовтня 2015 року № 758, покладено спеціальні обов'язки щодо постачання  природного газу побутовим споживачам. У розділу ІХ Кодексу ГРС, в редакції від 17.03.2017 року, не визначено, за відмову від якого саме лічильника газу - загальнобудинкового чи індивідуального - настають наслідки, передбачені ч.7 п.3 гл.4 розділу ІХ Кодексу ГРС. Глава 4. Порядок комерційного обліку газу та алокації по об’єктах побутових споживачів (населення), частина 7 пункту 3:
Якщо побутовий споживач, який не забезпечений лічильником газу (індивідуальним або загальнобудинковим), відмовляється від його встановлення за рахунок Оператора ГРМ (що підтверджується актом про порушення, складеним відповідно до вимог глави 5 розділу ХІ цього Кодексу), фактичний об’єм спожитого (розподіленого/поставленого) природного газу (алокація) по побутовому споживачу за відповідний календарний місяць визначається за граничними об’ємами споживання природного газу населенням, визначеними у додатку 15 до цього Кодексу.
Побутовим споживачем вважається споживач, що є фізичною особою та придбаває природний газ з метою використання для власних побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх житлових приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність. Таке визначення побутового споживача міститься у пункті 4 розділу 1 глави 1 Кодексу ГРС.
Як вбачається з розділу 5 Кодексу ГРС, за ініціативи балансоутримувача (управителя) або Оператора ГРМ та за їх рахунок в багатоквартирному будинку (гуртожитку) або на групу будинків (гуртожитків), мешканці яких в повному обсязі чи частково розраховуються за нормами споживання, або для цілей складання загального балансу споживання природного газу може бути організований та встановлений загальнобудинковий вузол обліку природного газу.Балансоутримувач (управитель) не може відмовити Оператору ГРМ в організації та встановленні загальнобудинкового вузла обліку природного газу, якщо ці заходи здійснюються за рахунок Оператора ГРМ.
Тобто, Кодексом ГРС встановлено право оператора ГРМ на встановлення загальнобудинкового приладу обліку і цьому праву кореспондується норма, яка забороняє Балансоутримувачу чи управителю (не побутовому споживачу) відмовляти Оператору ГРМ в організації та встановленні загальнобудинкового вузла обліку.
Таким чином, відносини з приводу організації та встановлення загальнобудинкового вузла обліку природного газу виникають між балансоутримувачем (управителем) та оператором ГРМ. Окремий побутовий споживач не є учасником таких відносин, а тому на нього не може покладатися відповідальність за відмову від встановлення загальнобудинкового приладу обліку, оскільки наявність такої згоди чи заборона відмовлятися від його встановлення, взагалі не передбачена.
Пунктом 7 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРС, було передбачено відповідальність побутового споживача, який не забезпечений лічильником газу та при цьому відмовляється від встановлення за рахунок Оператора ГРМ саме індивідуального приладу обліку природного газу.  ПАТ «Дніпропетровськгаз» не пропонував встановити індивідуальний прилад обліку у моєї квартирі. Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1418 від 11.08.2016р., яка набрала чинності 29.11.2016р., внесено зміни до абзацу 7 пункту 3 глави 4 розділу IX Кодексу ГРС, якими передбачено відповідальність побутового споживача за відмову як від встановлення за рахунок оператора ГРМ як від індивідуального, так і від будинкового приладу обліку. У ПАТ «Дніпропетровськгаз» не було законних підстав для зміни побутовим споживачам режиму нарахування об'ємів природного газу з визначенням фактичного об'єму спожитого природного газу за граничними об'ємами споживання, визначеними додатком 10 Кодексу ГРС, тому  прошу припинити  мені нарахування за граничними об'ємами та перерахувати нараховані об'єми у квартирі №  по вулиці ___________________________.
Хочу ще зауважити, що абзацом 7 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРС передбачено, що відмова споживача від встановлення приладу обліку має що підтверджуватися актом про порушення, складеним відповідно до вимог глави 5 розділу ХІ цього Кодексу. При цьому, із положень глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС "Порядок оформлення акта про порушення" вбачається, що акт про порушення складається щодо виявлених порушень, які допущені споживачем або несанкціонованим споживачем. Я не маю ніякої інформації про складання акту про порушення,  допущене саме конкретно мною. Я такого акту не підписувала. Я не давала згоди підписувати такий акт від мого імені. Законом України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" N 3533-VI від 16.06.2011р. визначено правові, економічні та  організаційні засади забезпечення всіх категорій споживачів вузлами обліку природного газу з метою запровадження  повного  комерційного (приладового) обліку природного газу та здійснення контролю за використанням ресурсів імпортованого природного газу і природного газу власного видобутку.
Відповідно до ч.1 ст. 6 Закону N 3533-VI, суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов’язані забезпечити встановлення лічильників газу для населення, що проживає у квартирах та приватних будинках, в яких газ використовується, зокрема, тільки для приготування їжі до 1 січня 2018 року.У разі не встановлення населенню у строки, зазначені у цьому підпункті, лічильників газу з вини суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, припинення розподілу природного газу таким споживачам забороняється, а його облік до моменту встановлення лічильників газу здійснюється за нормами споживання, встановленими Кабінетом Міністрів України.
З повагою, ________________________________________ (підпис)__________________________2017 рік 
Ирина Нестеренко

Немає коментарів:

Дописати коментар

- Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Стаття 81. Цивільного кодексу України -