- У відкритому судовому засіданні мають право бути присутніми будь-які особи. Учасники судового процесу, інші особи, присутні у залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео- та аудіозапис з використанням портативних відео- та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, установлених законом. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання та здійсненні учасниками судового процесу їхніх процесуальних прав: частина 3, статті 11. Закону України «Про судоустрії і статус суддів» -

суботу, 2 грудня 2017 р.

Знахабнів «Дніпрогаз»? Не мовчи! – зразки заяв і скарг

Депутату __________________________________________________________________
Від ___________________________ (П.І.П.),
за адресою: м. Дніпропетровськ, вул.. _______________, будинок № _________, квартира № _________

Шановний депутат …

Прошу Вас допомогти мені захистити мої права.
Я мешкаю у багатоквартирному домі, вчасно сплачую за встановленою КМУ нормою споживання газу. Газ споживаю тільки на приготування їжі.
Зараз мені почали надсилати рахунки за спожитий газ з підвищеними об’ємами. Я дізнався, що Дніпрогаз змінив встановлений раніше режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу у зв’язку з тим, що йому було відмовлено в доступі до мого дому.
Відповідно до п.5 глави 2 Розділу ХІ Кодексу ГРС до порушень, внаслідок яких Оператор ГРМ змінює встановлений режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу, належить, зокрема відмова в доступі до об’єкта побутового споживача, який розраховується за нормами споживання, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу побутовому споживачу.
Згідно п.6 глави 3 Розділу ХІ Кодексу ГРС у разі відмови в доступі до об'єкта споживача, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу споживачу, який не забезпечений лічильником газу (розраховується за нормами споживання), визначення об'єму спожитого природного газу здійснюється за граничними об'ємами споживання природного газу населенням з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв, починаючи з дати, наступної після дати недопуску, визначеної в акті про порушення.
Ознайомлення побутового споживача із запланованими датою та часом встановлення лічильника газу має бути підтверджено позначкою про вручення йому письмового попередження про встановлення лічильника газу, яке має бути надане побутовому споживачеві не пізніше ніж за десять робочих днів до запланованої дати встановлення лічильника газу.
 Ніхто до мене особисто не приходив та особисто не надавав письмове попередження про встановлення лічильника газу.
Прошу надати мені рекомендації про ті дії, які я можу зробити, щоб мені припинили нараховувати збільшені обсяги споживання газу. Я ніколи не відмовлявся від становлення у моєї квартирі лічильнику газу і маю право, щоб його мені встановили за рахунок оператору ГРМ. Я нікому не доручав вирішувати це питання від мого імені.

Буде дуже вдячний за відповідь.
З повагою, __________________________
                                                                                    (підпис, дата)

Почтовый адрес: 01008, г. Киев, ул. Грушевского, 12/2, Кабинет Министров Украины.
Зворотна адреса;

СКАРГА
Я мешкаю у багатоквартирному домі, вчасно сплачую за встановленою КМУ нормою споживання газу. Газ споживаю тільки на приготування їжі. Газ мені постачає компанія, акціонери якої знаходяться на Кіпрі, тому місцева влада не має на них ніякого впливу. Може Кабінет Міністрів зможе вплинути на ПАО «Дніпрогаз» та змусить їх керівництво поважати закони України. 
Зараз мені почали надсилати рахунки за спожитий газ з підвищеними об’ємами. Я дізнався, що Дніпрогаз змінив встановлений раніше режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу у зв’язку з тим, що йому було відмовлено в доступі до мого дому.
Відповідно до п.5 глави 2 Розділу ХІ Кодексу ГРС до порушень, внаслідок яких Оператор ГРМ змінює встановлений режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу, належить, зокрема відмова в доступі до об’єкта побутового споживача, який розраховується за нормами споживання, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу побутовому споживачу.
Згідно п.6 глави 3 Розділу ХІ Кодексу ГРС у разі відмови в доступі до об'єкта споживача, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу споживачу, який не забезпечений лічильником газу (розраховується за нормами споживання), визначення об'єму спожитого природного газу здійснюється за граничними об'ємами споживання природного газу населенням з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв, починаючи з дати, наступної після дати недопуску, визначеної в акті про порушення.
Ознайомлення побутового споживача із запланованими датою та часом встановлення лічильника газу має бути підтверджено позначкою про вручення йому письмового попередження про встановлення лічильника газу, яке має бути надане побутовому споживачеві не пізніше ніж за десять робочих днів до запланованої дати встановлення лічильника газу.
 Ніхто до мене особисто не приходив та особисто не надавав письмове попередження про встановлення лічильника газу.
Прошу вас посприяти на ПАО «Дніпрогаз» щоб мені припинили нараховувати збільшені обсяги споживання газу. Я ніколи не відмовлявся від становлення у моєї квартирі лічильнику газу і маю право, щоб його мені встановили за рахунок оператору ГРМ. Я нікому не доручав вирішувати це питання від мого імені.
Буде дуже вдячний за відповідь.
З повагою, __________________________ (підпис, дата)

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)

Від ___________________________ (П.І.П.),
за адресою: м. Дніпропетровськ, вул.. _______________, будинок № _________, квартира № _________

З приводу встановлення факту порушення
вимог Кодексу ГРС побутовим споживачам
СКАРГА
Я, ________________________________________, наступним повідомляю.
Я побутовий споживач природного газу. Газ використовую на приготування їжі. На підігрів води використовую електричний водонагрівач марки ……, встановлений у моєї квартирі з ….. року. Мій дім приєднано до системи централізованого водопостачання. Лічильника газу я ще не маю, тому оплачую за спожитий газ за нормою споживання газу, встановленою Постановою Кабінету Міністрів України № 203 від 23 березня 2016 року. Згідно о додатка к цієї постанови, норма споживання газу у разі відсутності газових лічильників на плиту газову має бути 3,3 куб. м на одну людину на місяць.
З _______________________ 2017 року оператор ГРМ, а саме ПАТ «Дніпрогаз», без будь яких попередніх повідомлень, на свій власний розсуд збільшив мені обсяг спожитого газу, а саме 18,3 куб.   м на одну людину на місяць.
Згідно к Додатку 10  Кодексу ГРС граничні обсяги споживання природного газу населенням встановлюються у випадку порушення вимог Кодексу ГРС. У випадку встановлення факту порушення, встановлюється норма споживання газу 9,8 куб. м на людину в місяць, коли вина використовує газ тільки на приготування їжі. 18,3 куб. м – поли газ використовується на приготування їжі та на підігрів води.
 Я грію воду за допомогою електричного приладу і можу його показати.
Відповідно до п.5 глави 2 Розділу ХІ Кодексу ГРС до порушень, внаслідок яких Оператор ГРМ змінює встановлений режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу, належить, зокрема відмова в доступі до об’єкта побутового споживача, який розраховується за нормами споживання, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу побутовому споживачу.
Згідно п.6 глави 3 Розділу ХІ Кодексу ГРС у разі відмови в доступі до об'єкта споживача, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу споживачу, який не забезпечений лічильником газу (розраховується за нормами споживання), визначення об'єму спожитого природного газу здійснюється за граничними об'ємами споживання природного газу населенням з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв, починаючи з дати, наступної після дати недопуску, визначеної в акті про порушення.
Ознайомлення побутового споживача із запланованими датою та часом встановлення лічильника газу має бути підтверджено позначкою про вручення йому письмового попередження про встановлення лічильника газу, яке має бути надане побутовому споживачеві не пізніше ніж за десять робочих днів до запланованої дати встановлення лічильника газу.
У зв’язку з цим, я відповідально заявляю, що до мене ніхто не приходив та не виявляв бажання встановити лічильник газу. Ніяких повідомлень про такі наміри я не підписував. Акт про порушення я ніколи не бачив та не підписував. Ніяких відмов від встановлення у моєї квартирі лічильнику газу я не заявляв.

Прошу вашої допомоги у моєї справі.


Министерство регионального развития, строительства и жилищно-коммунального хозяйства Украины

01601, г.Киев, ул. Большая Житомирская, 9
Від ___________________________ (П.І.П.), за адресою: м. Дніпропетровськ, вул.. _______________, будинок № _________, квартира № _________

Шановні робітники Міністерства!
Прошу Вас надати мені роз’яснення, як треба поводитися у моєї ситуації.
Я мешкаю у багатоквартирному домі, вчасно сплачую за встановленою КМУ нормою споживання газу. Газ споживаю тільки на приготування їжі.
Зараз мені почали надсилати рахунки за спожитий газ з підвищеними об’ємами. Я дізнався, що Дніпрогаз змінив встановлений раніше режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу у зв’язку з тим, що йому було відмовлено в доступі до мого дому.
Відповідно до п.5 глави 2 Розділу ХІ Кодексу ГРС до порушень, внаслідок яких Оператор ГРМ змінює встановлений режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу, належить, зокрема відмова в доступі до об’єкта побутового споживача, який розраховується за нормами споживання, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу побутовому споживачу.
Згідно п.6 глави 3 Розділу ХІ Кодексу ГРС у разі відмови в доступі до об'єкта споживача, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу споживачу, який не забезпечений лічильником газу (розраховується за нормами споживання), визначення об'єму спожитого природного газу здійснюється за граничними об'ємами споживання природного газу населенням з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв, починаючи з дати, наступної після дати недопуску, визначеної в акті про порушення.
Ознайомлення побутового споживача із запланованими датою та часом встановлення лічильника газу має бути підтверджено позначкою про вручення йому письмового попередження про встановлення лічильника газу, яке має бути надане побутовому споживачеві не пізніше ніж за десять робочих днів до запланованої дати встановлення лічильника газу.
 Ніхто до мене особисто не приходив та особисто не надавав письмове попередження про встановлення лічильника газу.
Прошу надати мені рекомендації про ті дії, які я можу зробити, щоб мені припинили нараховувати збільшені обсяги споживання газу. Я ніколи не відмовлявся від становлення у моєї квартирі лічильнику газу і маю право, щоб його мені встановили за рахунок оператору ГРМ. Я нікому не доручав вирішувати це питання від мого імені.
Буде дуже вдячний за відповідь.

З повагою, __________________________
(підпис, дата)

Шановний пан (депутат, президент, КМУ ..)

ЗАЯВА
Відповідно до п.5 глави 2 Розділу ХІ Кодексу ГРС до порушень, внаслідок яких Оператор ГРМ змінює встановлений режим нарахування об’ємів (обсягів) розподіленого природного газу споживачу, належить, зокрема відмова в доступі до об’єкта побутового споживача, який розраховується за нормами споживання, внаслідок чого Оператор ГРМ не здійснив за власний рахунок встановлення лічильника газу побутовому споживачу.
Відповідно до п. 6 глави 3, абзац 2 Розділу ХІ Кодексу ГРС: Ознайомлення побутового споживача із запланованими датою та часом встановлення лічильника газу має бути підтверджено позначкою про вручення йому письмового попередження про встановлення лічильника газу, яке має бути надане побутовому споживачеві не пізніше ніж за десять робочих днів до запланованої дати встановлення лічильника газу.
До мене ніхто не приходив з приводу встановлення лічильнику газу, письмове попередження про його встановлення я не отримував, нікому не доручав від мого імені представляти мене у цьому питанні.
Я вважаю це порушенням моїх прав споживача, що призвели до відмові мені у призначенні субсидії. Прошу вашого втручання.

Пан президент!
Наступним повідомляємо, що ПАТ «Дніпрогаз» безпідставно змінив режим у нарахуванні об'ємів природного газу для побутових споживачів  нашого дому.
Підставою для зміни було рішення комісії з розгляду актів про порушення Кодексу газорозподільних систем у зв'язку з відмовою від встановлення будинкового лічильника газу, що здійснювався за ініціативою та за рахунок Оператора газорозподільних систем. Після цього споживачам послуг газопостачання нашого будинку здійснювалися нарахування за газ по особовим рахункам споживачів, квартири яких не обладнані індивідуальним приладами обліку, за граничними об'ємами споживання.
Ми вважаємо такі дії неправомірними, оскільки кожен конкретний споживач нашого дому не відмовлялася від встановлення індивідуального лічильника газу в квартиру. ПАТ «Дніпрогаз» взагалі не пропонував встановити кожному споживачу дому,  індивідуальний прилад обліку. Покладення на споживачів відповідальності за відмову від загальнобудинкового приладу обліку чинним законодавством не передбачено.
Ми є побутовими споживачами природного газу, використовуємо природний газ тільки для приготування їжі.  Ми ніколи не відмовлялась від встановлення у квартирах лічильників газу. Ми не надавали нікому доручення від нашого імені відмовлятися проти встановлення у квартирах лічильнику газу.
ПАТ «Дніпрогаз» є оператором газорозподільної системи на території м. Дніпропетровську та здійснює функції розподілу природного газу. У розділу ІХ Кодексу ГРС, в редакції від 17.03.2017 року, не визначено, за відмову від якого саме лічильника газу - загальнобудинкового чи індивідуального - настають наслідки, передбачені ч.7 п.3 гл.4 розділу ІХ Кодексу ГРС.
Глава 4. Порядок комерційного обліку газу та алокації по об’єктах побутових споживачів (населення), частина 7 пункту 3:
Якщо побутовий споживач, який не забезпечений лічильником газу (індивідуальним або загальнобудинковим), відмовляється від його встановлення за рахунок Оператора ГРМ (що підтверджується актом про порушення, складеним відповідно до вимог глави 5 розділу ХІ цього Кодексу), фактичний об’єм спожитого (розподіленого/поставленого) природного газу (алокація) по побутовому споживачу за відповідний календарний місяць визначається за граничними об’ємами споживання природного газу населенням, визначеними у додатку 15 до цього Кодексу.
Побутовим споживачем вважається споживач, що є фізичною особою та придбаває природний газ з метою використання для власних побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх житлових приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність. Таке визначення побутового споживача міститься у пункті 4 розділу 1 глави 1 Кодексу ГРС.
Як вбачається з розділу 5 Кодексу ГРС, за ініціативи балансоутримувача (управителя) або Оператора ГРМ та за їх рахунок в багатоквартирному будинку (гуртожитку) або на групу будинків (гуртожитків), мешканці яких в повному обсязі чи частково розраховуються за нормами споживання, або для цілей складання загального балансу споживання природного газу може бути організований та встановлений загальнобудинковий вузол обліку природного газу.
Балансоутримувач (управитель) не може відмовити Оператору ГРМ в організації та встановленні загальнобудинкового вузла обліку природного газу, якщо ці заходи здійснюються за рахунок Оператора ГРМ.
Тобто, Кодексом ГРС встановлено право оператора ГРМ на встановлення загальнобудинкового приладу обліку і цьому праву кореспондується норма, яка забороняє Балансоутримувачу чи управителю (не побутовому споживачу) відмовляти Оператору ГРМ в організації та встановленні загальнобудинкового вузла обліку.
Таким чином, відносини з приводу організації та встановлення загальнобудинкового вузла обліку природного газу виникають між балансоутримувачем (управителем) та оператором ГРМ. Окремий побутовий споживач не є учасником таких відносин, а тому на нього не може покладатися відповідальність за відмову від встановлення загальнобудинкового приладу обліку, оскільки наявність такої згоди чи заборона відмовлятися від його встановлення, взагалі не передбачена. 
Пунктом 7 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРС, було передбачено відповідальність побутового споживача, який не забезпечений лічильником газу та при цьому відмовляється від встановлення за рахунок Оператора ГРМ саме індивідуального приладу обліку природного газу.  ПАТ «Дніпрогаз» не пропонував встановити індивідуальний прилад обліку у квартирах.
Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1418 від 11.08.2016р., яка набрала чинності 29.11.2016р., внесено зміни до абзацу 7 пункту 3 глави 4 розділу IX Кодексу ГРС, якими передбачено відповідальність побутового споживача за відмову як від встановлення за рахунок оператора ГРМ як від індивідуального, так і від будинкового приладу обліку.
У ПАТ «Дніпрогаз» не було законних підстав для зміни побутовим споживачам режиму нарахування об'ємів природного газу з визначенням фактичного об'єму спожитого природного газу за граничними об'ємами споживання, визначеними додатком 10 Кодексу ГРС, тому  прошу припинити  мені нарахування за граничними об'ємами та перерахувати нараховані об'єми у квартирах нашого дому.
Хочемо ще зауважити, що абзацом 7 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРС передбачено, що відмова споживача від встановлення приладу обліку має що підтверджуватися актом про порушення, складеним відповідно до вимог глави 5 розділу ХІ цього Кодексу. При цьому, із положень глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС "Порядок оформлення акта про порушення" вбачається, що акт про порушення складається щодо виявлених порушень, які допущені споживачем або несанкціонованим споживачем. Ми не маємо ніякої інформації про складання акту про порушення,  допущене саме конкретно кожним споживачем нашого дому. Ми такого акту не підписували. Ми не давали згоди підписувати такий акт від нашого імені.
Законом України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" N 3533-VI від 16.06.2011р. визначено правові, економічні та  організаційні засади забезпечення всіх категорій споживачів вузлами обліку природного газу з метою запровадження  повного  комерційного (приладового) обліку природного газу та здійснення контролю за використанням ресурсів імпортованого природного газу і природного газу власного видобутку.
Відповідно до ч.1 ст. 6 Закону N 3533-VI, суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов’язані забезпечити встановлення лічильників газу для населення, що проживає у квартирах та приватних будинках, в яких газ використовується, зокрема, тільки для приготування їжі до 1 січня 2018 року.
У разі не встановлення населенню у строки, зазначені у цьому підпункті, лічильників газу з вини суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, припинення розподілу природного газу таким споживачам забороняється, а його облік до моменту встановлення лічильників газу здійснюється за нормами споживання, встановленими Кабінетом Міністрів України.
З повагою:

Президенту України (вул. Банкова,  11, м. Київ, 01220)
адреса для відповіді: _________________________________________________
вул. ___________________________,  буд  ___,   кв.__  м. Дніпропетровськ,  49_______
 «____»___________ 2017 р.
Пан президент!
Зараз на сайті ПАТ «Дніпрогаз» є така інформація: за 9 місяців 2017 року у ПАТ «Дніпрогаз» звільнилось приблизно 10 % робітників. З початку року звільнилось 119 фахівців. В окремих компаніях галузі плинність кадрів досягає 18 %, тоді як звичайною є 5 %. Голова правління ПАТ «Дніпрогаз» Світлана Пікінер: «Вакантними залишаються посади висококваліфікованих фахівців, які можуть виконувати роботи на системах газопостачання. Без них забезпечувати безаварійне функціонування системи газотранспортної системи міста стає складніше. Відтік кадрів призводе до проблем з утриманням газопроводів у належному стані. Головна причина – низька заробітна плата.
На сайті ПАТ «Дніпрогаз» є інформація про фінансові результати підприємства, яка може зацікавити Вас.
У 2012 році на підприємстві працювало 1857 робітників; у 2017 році – 1399 робітників. За п’ять років та шість місяців кількість робітників зменшилась на 468 робітників або на 24,66 %. З 2013 по 2016 рік фонд заробітної плати зріс на 32,46 %.
Аудитори відмічають у 2014 та 2016 р.: Наявнiсть великої кiлькостi газопроводiв з закiнченим термiном експлуатацiї.
Обсяги транспортування газу з 2012 по 2015 рік зменшилися на 620,56 млн. куб. м або на 43,41 %. Доходи від транспортування газу з 2014 по 2016 рік зросли на 138,46 %. Чистий фінансовий результат у 2012 році був 69,654 млн. грн., у 2016 році – 21,089 млн. грн., зменшився на 59,72 %; доходи від реалізації продукції зменшилися на 74,99 %.
Ціна на газ збільшилася для населення на 859,18 %, що призвело до зменшення обсягів споживання природного газу, та до збитків, які не може перекрити збільшений тариф. Частина споживачів, у тому числі і побутові, вимушені зовсім відказатися від споживання газу.

Десять років тому у нашому місті потужний вибух газу повністю зруйнував під'їзд житлового будинку № 127 по вулиці Мандриківській. Загинули 23 людини - 14 дорослих і 9 дітей. Причиною трагедії стала несправність газорозподільного пункту. Будинок був частково зруйнований, через що більше півтори сотні сімей лишилися без притулку. За годину до трагедії мешканці будинку сигналізували в газову службу міста про значне підвищення тиску газу (конфорки газових плит буквально зривало). Працівники газової служби відразу приїхати відмовилися (не було палива). Коли приїхали - було вже пізно. Тоді також відбувалися численні звільнення працівників.
Зараз у нашому місті масово встановлюють побутовим споживачам лічильники газу. У зв’язку з тим, що у ПАТ «Дніпрогаз» працівники масово звільняються, до цієї роботи вони вимушені наймати сторонніх людей та організації. У зв’язку з цим, ми побоюємося за свою безпеку. 
Коли до нашого дому приїхали невідомі люди, у нас виникли сумніви що до їх кваліфікації, бо документів на виконання робіт з підвищеної небезпеки вони показати не змогли (або не захотіли). Тоді ми не дали їм почати роботи з монтажу загально будинкового лічильника. Тоді вони спробували відімкнути газ та відімкнули не там. У результаті значно підвищився тиск газу на одному стояку. Люди, які були на той час дома помітили це та почали дзвонити у аварійну службу. Тоді усе обійшлось. Але такі дії мають розслідувати. Ми маємо право знати, хто до нас приїжджає та які документи у нього є. але дивна річ, коли люди починають питати про це, на них ображаються та оформлюють відказ від встановлення лічильників. Ставлення до споживачів у робітників ПАТ «Дніпрогаз» дуже зневажливе. Чим вище тариф, тим більше зневага. Ось така закономірність виявляється.

У нас є великі сумніви що до політики, яку зараз проводять у газовому секторі. Ми бачимо, що збільшення тарифу не призвело до яких то позитивних змін. А негативні зміни – це погіршення послуг та ризики аварій. Наші побоюванні підтверджує і НКРЕКП.
Цікаву інформацію надала комісія НКРЕКП у своєму річному звіті (Звіт про результати діяльності у 2015 році). На сторінці 71, розділ 3.2.2. «Функціонування мереж»:
Сьогодні газорозподільні мережі, будівництво яких здійснювалось у 50 – 70-х роках ХХ століття, морально і технічно застаріли. З 294 тис. км розподільних газопроводів близько 3,2 тис. км знаходяться в аварійному стані.
Ще гірший стан із обладнанням газорозподільної системи. Так, в Україні більше 5,5 тисяч газорегуляторних пунктів (ГРП/ШГРП) … знаходяться в аварійному стані (близько 8 % від усіх діючих ГРП/ШГРП). Саме ці об'єкти є критично важливими для забезпечення безпечної та безперебійної системи газопостачання споживачам. Крім того, термін амортизації майже 15 % діючих ГРП/ШГРП завершився. Їх стан ще не аварійний, але всі вони морально застарілі, що дозволяє їх ефективно експлуатувати.
Експлуатація застарілих мереж супроводжується високими виробничо-технологічними витратами та нормованими втратами газу в газорозподільних мережах (далі – ВТВ). За наявною інформацією обсяги ВТВ газотранспортного, газозберігаючого та газорозподільних підприємств за 2015 рік становили 2,51 млрд м3.  Обсяги ВТВ газорозподільних підприємств зросли на 16,85 %.
Сторінка 77. 3.2.8. Інвестиції в розвиток мереж
Обсяги інвестицій визначаються виходячи з технічного стану основних фондів та інших активів газотранспортного (газорозподільного) підприємства, принципів економічної доцільності запровадження відповідних заходів, а також з урахуванням впливів цих заходів на рівень тарифів.
Водночас фактичне виконання інвестиційної програми ПАТ «Укртрансгаз» у 2015 році склало 1,321 млрд грн (без ПДВ), що становить 65,1 % від запланованого обсягу.
У тарифах на послуги розподілу природного газу для операторів газорозподільних систем на 2015 рік сумарно передбачено інвестицій (інвестиційних програм) у модернізацію та розвиток газорозподільних систем (мереж) України на 4,15 % більше ніж у попередньому році. Водночас фактичне виконання інвестиційної програми газорозподільними підприємствами у 2015 році склало 0,493 млрд грн (без ПДВ), що становить 48,9 % від запланованого обсягу.
Крім того, у тарифах на зберігання (закачування, зберігання та відбір) природного газу в підземних сховищах газу для ПАТ «Укртрансгаз» передбачено інвестиції (інвестиційну програму) у модернізацію та розвиток підземних сховищ газу України. Фактичне виконання інвестиційної програми ПАТ «Укртрансгаз» у 2015 році становить 11,8 % від запланованого обсягу.
Рис. 3.2.8 Інвестиції у газорозподільні системи у 2013-2015 рр. (без ПДВ)



Звіт про результати діяльності у 2016 році. Сторінка 87
За наявною станом на кінець 2016 року інформацією частина акцій (часток, паїв) 19 операторів ГРМ (з 40) знаходиться у власності держави, з яких двоє операторів знаходяться у стовідсотковій власності, і один – з пакетом акцій більше 50 %. Лише у одного оператора ГРМ – ПАТ «Київгаз» 28,5 % акцій (часток, паїв) знаходяться в комунальній власності. Решта акцій та акції інших операторів ГРМ знаходяться у власності інших юридичних та фізичних осіб.
Якщо прийняти за 100 % акції усіх операторів ГТМ, то 15,922 % акцій знаходяться у державній власності, а 83,4 % - у власності приватних осіб.
Сторінка 88
Так, за наявною станом на кінець 2016 року інформацією 48 % газорозподільних систем знаходились у господарському віданні, 19 % – у користуванні, 18 % – в експлуатації та 15 % – у власності операторів ГРМ

Виходячи з цього, питаємо: чи будуть приватні особи, які проживають у більшій своєї частині на Кіпрі, дбати як треба за майном, яке їм не належить? Ота інформація, яку ми привели вище, свідчить, що не будуть.
сторінка 90
Експлуатація застарілих мереж супроводжується високими виробничо-технологічними витратами та нормованими втратами газу в газорозподільних системах (далі – ВТВ). За наявною інформацією обсяги ВТВ оператора ГТС та операторів ГРМ за 2016 рік на 6 % більше ніж у 2015 році.

Звиняйте, пан президент за такий великий лист, але ж наші побоювання що до безпеки у газових підприємствах, підтверджуються фахівцями.  Ми дуже занепокоєні тим, що зараз відмінили перевірки газових підприємств технічною інспекцію. Ми занепокоєні тим, що активізувалися роботи з встановленням лічильників, а персоналу для цього не вистачає. Ми занепокоєні тим, що до цих робіт залучають сторонніх людей,  які поводять себе дуже дивно (не показують документи, погрожують) і які не несуть ніякої відповідальності за наслідки своєї роботи.
Просимо висловити свою думку з цього приводу – може треба негайно відмінити мораторій на перевірки хоча б тих підприємств, які представляють певну загрозу населенню?


З повагою, мешканці дому № __________________ по вулиці ___________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар

- Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Стаття 81. Цивільного кодексу України -